COULD FEMINISM DESTROY TAXPAYERS' MONEY? - Reisverslag uit Krvavica, Kroatië van Lidewij Rouhof - WaarBenJij.nu COULD FEMINISM DESTROY TAXPAYERS' MONEY? - Reisverslag uit Krvavica, Kroatië van Lidewij Rouhof - WaarBenJij.nu

COULD FEMINISM DESTROY TAXPAYERS' MONEY?

Door: Lidewijrouhof

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

17 April 2012 | Kroatië, Krvavica

Met vijf meiden in een appartementje aan de Kroatische kust om te studeren. Studeren gebeurt er meer dan genoeg, en het is ook nog eens super gezellig! Fanni de femenist, Paula die zorgvuldig op het geld let, Megan die kookt, Eva die stofzuigt en tsja, ik? Ik schrijf.
Daarom deze zin van de Daily Mail-o-matic. Een Engelse krant waarvan de headlines gewisseld zijn om eens flink in een deuk te liggen!

Over veertien dagen beginnen de examens en de tijd begint nu echt te tikken. Er is nog heel veel te studeren en soms beland ik in een stress moment waar ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar ik niet meer weet of het me gaat lukken. Waar ik besluit dat ik ook best wel moeder kan gaan worden, die kleine schattige babytjes! Maar dan komt, gelukkig, net op tijd dat avontuurlijke gevoel weer om hoog. Wat krijg ik een kriebels in mijn buik als ik aan Londen denk! Ik krijg kriebels in mijn buik aan graduation. Over ongeveer vijf weken staan we op het podium in onze groen/blauw gowns, met de hele jaargroep. Onze diploma in ontvangst nemen en dan zijn de twee jaar in Bosnie definitief voorbij. Ongelofelijk! Ik weet nog zo goed dat ik door het UWC gebeld werd met het nieuws dat ik naar Bosnie en Herzegovina mocht gaan. Nooit gedacht dat Bosnie mijn plekje zou kunnen worden. Iets wat ik gisteren erg merkte. Ik voelde me een beetje ontvreemd hier in het appartementje, ik was tenslotte weg van thuis. Mijn Mostar thuis.

Ik kijk nu uit over de zee en voel me intens gelukkig. Megan die uitgebreid de bak in beslag heeft genomen en nu al drie dagen het zelfde hoofdstuk aan het "leren" is. Fanni die zich in een dekentje heeft gehuld en geschiedenis aan het doornemen is (en ons om de vijf minuten informeert over iets "intressants" ), Paula die ligt te zwoegen op wiskunde met al 5 koppen koffie op. Eva die aan het dansen is in haar tien minuten break. Ik ga weer verder met psychologie leren en dan over een uurtje zitten we aan ons avond eten, met een paar stukjes chocola als toetje.

  • 17 April 2012 - 15:49

    Rosalie:

    We lijken toch wel veel op elkaar als ik je zo lees haha, wanneer ben jij klaar voor een weekje London?
    Heel veel succes met je vakken halen!

    Liefs


  • 17 April 2012 - 18:45

    Julie:

    Aaah wat klinkt dat super gezellig!!! hier hebben we met zn zestienen een klaslokaal omgebouwd tot studiehok, ook super haha! Heel veel succes, het gaat je allemaal lukken!;-)

  • 17 April 2012 - 19:20

    Anna:

    Hahaha wat een titel ook. Het is kaal zonder jullie, maargoed, het is voor het goede doel, keep on studying en ik zie je snel. ABC maar dan anders is de afspraak!

  • 18 April 2012 - 09:49

    Eric:

    Hoi Liedje,

    Erg leuk stukje, je kunt een boek maken van al die stukjes!

    I don't know if feminism can destroy taxpayers' money, but I do know women can burn lots of money ...!

  • 18 April 2012 - 10:11

    Lynn:

    Een super mooie manier om je examens te leren! Veel plezier en succes nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Ik ga 5&6 vwo afmaken op een United World College, in Mostar.

Actief sinds 23 Mei 2010
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 52305

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 25 Mei 2012

UWC Mostar in Bosnie-Herzegovina

Landen bezocht: