Welcome back - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Lidewij Rouhof - WaarBenJij.nu Welcome back - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Lidewij Rouhof - WaarBenJij.nu

Welcome back

Door: Lidewijrouhof

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

16 Januari 2012 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Lieve volgers,

Het is al een héle lange tijd geleden dat ik een blog geschreven heb. Om eerlijk te zijn is de drive een tijdje weg geweest. Niet echt een goed excuus he? In ieder geval ga ik het proberen om het weer iets beter bij te houden, tenslotte ben ik nu begonnen aan mijn laatste half jaar (4.5 maanden). Niet zomaar een half jaar.. beslissing over mijn toekomst zullen gemaakt worden: iets waar ik erg veel zin in heb!

Eergisteren ben ik aangekomen in Mostar, na een vrije makkelijk afscheid van thuis en vriendlief. Ik vloog dan ook samen terug met twee vriendinnen, wat zeker heeft bijgedragen aan eht feit dat het iets makkelijker was. Na twee uur vliegen landen we op Sarajevo, met overal sneeuw! Het was een gerustellend gevoel om bij de douane te staan en mensen Bosnisch horen te praten. Nog een busrit van drie uur en daar waren we dan in Mostar. De eigenaardige geur, de typische busnische huisjes en het Mostarse weer: 10 graden met zon en een strak blauwe lucht. Heerlijk.
Nog fijner was om iedereen weer te zien en elkaar stevig vast te houden. OP zondag meteen een koffie met Fanni en Megan waar we als een stelletje kippen hebben moeten lachen om alle gebeurtenissen die we mee gemaakt hebben in onze vakantie.
Vandaag weer de gewoonlijke weg naar school lopen, het lijkt alsof de winter vakantie nooit heeft plaats gevonden. Alles is zo normaal en fijn. Toch merk ik ook dat er een soort van sleur is in gekomen en dat er een sterke behoefte is aan iets nieuws. Daaroom zijn ook alle universiteits aanmeldingen op de bus en ben ik erg benieuwd naar uitslagen! Ik heb me aangemeld bij de university of Edinburgh, Glasgow, St Andrews and the School of African and Oriental studies in London. De aanmeldingen voor Utrecht en Berlijn gaan snel op de bus. Sorry pap en mam, Maastricht wordt het toch niet..

Tot snel (beloofd!)

  • 16 Januari 2012 - 17:45

    Eric:

    Hoi Liedje,

    Had niet echt verwacht dat het Maastricht zou worden hoor ....
    Pap

  • 16 Januari 2012 - 17:48

    Julie:

    Haha ik heb mij ook aangemeld voor Edinburgh en St Andrews, ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

Lidewij

Ik ga 5&6 vwo afmaken op een United World College, in Mostar.

Actief sinds 23 Mei 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 52421

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 25 Mei 2012

UWC Mostar in Bosnie-Herzegovina

Landen bezocht: